Jejakku,ku jejakmu

Saturday, January 15, 2011

Percubaan pertama.

Hari nie tiba-tiba aku nak masak LAKSAM.Nie percubaan pertama aku kowank bole la layan gambar sat g.Bersyukur koz menjadi dan tiba-tiba hati berbunga2.
First ofcoz aku kena sediakan kuah die kan....sowy la kelihatan comot disitu(selekehnya aku uat keje).Da campur semua bahan kasi dia mendidih and biarkan sajork :)
Mee laksam nie sangat lawak koz ada cerita disebalik tabir (aku nak gelak dulu bole....hahahhahahha) nak dijadikan cerita aku uat laksam with my sis so aku aku pown bacalah resipi sampai aku faham(cam study dulu before exam)entah camna aku remind my sis uat mee tu kena atas tudung periuk so my sis gigih la memcari tudung periuk entah camne takde yang kecik semua besar-besar.So0 die usha punye usha nampak la kuali untuk uat roti jala pastu my sis dengan segera amik minyak and buat.For your information,my sis buat sebijik macam lempeng(kowank kenal tak lempeng???kalo tak tahu buat2 faham occay sambil angguk kepala)pastu mysis pandang i kata "pahal lak mee nie cam lempeng setelah digulung"tapi still teruskan uat samapi habis tepung and hancur koz tak jadi.Baca punye baca balik sebenarnya tepung tu kena kukus bukan digoreng gelak besar la kitaowg kat dapur.Sampai sekrang nak gelak.

Da siap mee and kuah so kena ada bahan-bahan seperti di atas untuk nampak lagi sedap.Actually,siapa yang tak pernah makan laksam so i juz boleh bagitaw rasa dia like laksa kedah(dapat bayangkan tak?)Finally da ada semuanya bahan2 seperti tadi boleh la dihidangkan untuk minum petang sangat best wo0.Seriously,laksam ni senang je nak uat bukan susah pown yang rumit time nak kukus untuk dijadikan mee itu(memang menguji kesabaran la koz kena gulung time panas)
 Tadaaa,da siapkan.Nie aku letak dalam Tupperware ko0z nak bagi cousin yang duduk kat hujung jalan simpang rumah aku.

No comments:

Post a Comment