Jejakku,ku jejakmu

Monday, January 24, 2011

Kau pergi jua

Ya allah Ya tuhanku...Aku berlindung dengan kalimah laiilahaillallah kau tabahkanlah hati kami sekeluarga untuk menempuh hari mendatang tanpa insan yang tersayang.Kau tempatkanlah emakku di golongan orang beriman.KAU sudah menjanjikan yang semalam arwah meninggalkan kami dan aku meredhai pemergianya.Bohanglah aku tak bersedih dan kowank mesti pelik nape aku dalam situasi begini aku still boleh update.Tiada perasaankah aku?Tapi aku pedih perit sesak menahan segalanya kerana ingin meluahkan apa yang terpendam.Tapi tunggulah keadaan aku stabil.

Mu mum telah menghembuskan nafasnya tepat 10.00am pagi pada 21hb.january.2011(hari isnin).Bersyukur dengan ke hadrat illahi setelah menderita penyakit arwah selama 2 tahun akhirnya arwah pergi dengan sekali lafaz mengucap dua kalimah syahadah dengan mudah.(alhamdullilah)Aku bersyukur arwah meninggal disisi aku dan sempat mengajar beliau mengucap.(bukan nak cakap aku baik)Segala urusan pengebumian beliau amat mudah hanya aku terkilan arwah tak sempat untuk merasa duit gajiku.Mungkin ada hikmah di sebaliknya.Yang pergi tetap pergi tetapi yang pergi tiada gantinya.Doakan aku tabah untuk hadapi kehidupan tanpa arwah.Semoga roh arwah mak dicucuri rahmat.AL-fatehah.

2 comments:

  1. salam takziah dari saya.

    saya doakan arwah ibu cik ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan bertaqwa. InsyaAllah.

    AlFatihah

    ReplyDelete