Jejakku,ku jejakmu

Wednesday, December 22, 2010

Pengalaman Pertama Saya Memakai Tudung.

Untuk pengetahuan korang shawl colour hitam ini sangat bermakna kepada aku.Mungkin pada korang ianya hanya sepasang selendang berwarna hitam tetapi selendang inilah yang membuat keinginan aku untuk memakai tudung semakin berkobar-kobar.Untuk pengetahuan korang selendang nie berasal dari Madinah,aku masih ingat lagi selendang ini dihadiahkan oleh IBU ANGKAT aku semasa FORM 4(16thn) and now umur aku 21st..(eceh kalo nak terbalik jd 12thn ape slhnye..:p)so usia tudung tu kowank kire sendiri bole???Masih elok dan dijaga rapi walaupun aku seorang PEMALAS(mati la aku kalo mak2 baca terus reject jd menantu)

One more thing,aku memang tak pernah memakai tudung kecuali time sekolah..(sekolah aku wajib pkai tudung bagi pelajar islam).So nak jadikan cerita akulah pelajar perempuan yang paling USTAZAH aku anti.Asal sport check jew aku mesti kena tangkap la,kalo tak kena tangkap bukan Hayati Ghapa la.Yang paling best bile aktiviti sukan memang CONFIRM tudung aku melayang so0 Ustazah tu harus la jelingan manjakan mahu tak hangin 1 badan...hahahhaha...

So after aku  menyambung pelajaran ke UNISEL SHAH ALAM,aku still lagi FREE HAIR.Bohong la kalo ayah aku tak tegur tapi ayah aku tegur umpama "MENCURAH AIR DI TEMPAYAN"(ini contest tudung or peribahasa yew...confused sat)sambung balik yea.Maybe aku da set kat kepala otak perlu kew pakai tudung baru nampak kita nie baik???

 After semester 3,aku diwajibkan mengambil subject PENGAJIAN ISLAM bukan sebab SPM aku failed 
yew koz subject under LAN.For your information,tudung pertama yang aku pakai adalah shawl hitam nie dan secara kebetulan tudung nie tengah HOT so aku pun sarung la tapi ala2 artis baru keluar mahkamah time cerai tu cuma bezanya aku tak pkai SPEK MATA jew kalo tak sebijik aku cakap :P
(walaupun muka bukan cam Dato siti.Dari kiri:aku and nani time pengajian islam)
Entah kenapa after aku habis sem tersebut hati aku jadi tak tenang dan gelisah.Puas aku pikir tetapi fikiran aku totally zero occay.Aku tak tahu kenapa lepas abis cuti sem yang tak seberapa tu aku mula menilai diri aku.Sampai bila aku tak nak pakai tudung.Mak,ayah aku da potpetpotpet aku still pekakkan telinga seolah2 macam aku nie hidup untuk selama-lamanya..(kalo mati sbelum aku pakai tudung sape nak jawab???)
Setelah aku bermuhasbah diri(ayat nak sopankan) start new semester aku terus pakai tudung tapi selendang.Ramai budak2 kelas aku terkejut tapi seriously u guys,aku pakai jew tudung alhamdullilah perasaan aku lebih tenang.Masalah seberat mana pun aku boleh handle ngan senyuman.Sebelum aku pakai tudung akula manusia yang hati kering mulut kalo tak celupar tak sah la kan..tapi tak tahu kenapa totally different la semenjak aku bertudung.
Setakat mulut-mulut longkang membuat andaian tak yah cerita la kan.Sampai aku kena perli kaw2 punye macam iklan kopi kapal api tu...Baru betul2 kaw..ahahahahaha...Yang paling aku ingat until now bile member aku tanya "kenapa kau pakai tudung","Ko da bertaubat kew?"Tapi aku diam ko0z sekali aku da uat keputusan aku takkan berpaling yang paling penting time nielah aku tahu sape kawan dan sapa musuh..Semenjak aku pakai tudung nampak kawan2 yg HOT-HOT jauhkan diri dari aku.Dan aku bersyukur setiap kejadian yang allah turunkan kepada kita pasti ada himahnya.Lastly,aku bersyukur sekurang-kurangnya pintu hati aku terbuka lebih awal untuk memakai tudung dan sekurang-kurangnya aku bukan manusia yang memakai tudung sejak azali pastu buka sebab kezutan budaya...(baru la hot kat kg2 x bole pakaikan)
Bukan aku mengutuk malahan mencaci tapi bagi aku sebelum mamakai tudung hati dan perasaan kita perlu telus bukan dalam paksaan.Bagi yang mendoa and support aku untuk memakai tudung aku ucapkan thankz banyak2 koz doa kowank dah termakbul.

p/s:thankz jugak kepada tuan contest http://www.viruspadu.com/ at least saya boleh berkongsi pengalaman saya walaupunnnnnn...ahakz..last sekali kalo saya menang entry nie harus la nak menjobokan diri koz dapat tudung yang cantik2 dari http://sh0ppink.blogspot.com/(ayat aku nie cam nak kipas tuan belog jew...sowy la k.jemah yea)



11 comments:

  1. tersentuh akak baca entry awak ni tau

    siyes tersentuh

    sedih :(

    ayat yang paling akak suka

    "Mak,ayah aku da potpetpotpet aku still pekakkan telinga seolah2 macam aku nie hidup untuk selama-lamanya..(kalo mati sbelum aku pakai tudung sape nak jawab???)"

    ReplyDelete
  2. tb2 teruja akk komen...ahakz...
    standard la kak kalo kita nak berubah dari jahat ke baik kalo tak kena kutuk tak sah la kan :P

    *hati kena kental..(",)

    ReplyDelete
  3. ni contest vp kan. nak share gak xperience pakai tudung tapi tak terbuat lagi. insyallah nanti nak buat join gak contest ni.

    salam kenal..

    ReplyDelete
  4. yup kak...
    slalu jd silent reader jew from misz.january..now sue da ada blog...
    so boleh la merapatkan silaturrahim...:p

    *slm kenal gak kak,akk ingat lagi tak saya nie????

    ReplyDelete
  5. tahniah..!...
    hehe..
    kak vp choose ur entry!

    ReplyDelete
  6. tahniah dah menang contest VP.. memang tersentuh entry adik nie...

    ReplyDelete
  7. daeth luver:tq..seriously x sngke kak vp pilih (:
    jivebumz:tq again...nages tak time baca???hukhuk

    ReplyDelete
  8. Salam Kenal ... terjun dari blog Kak Jemah. Best blog adik. Lawak tak terhingga. Teruskan yer ;)
    Oppssss satu lagi TAHNIAH! sebab menang contest Kak Jemah ;D

    ReplyDelete
  9. salam kenal kak
    tq 4 everything dan tq ko0z singgah my blog yang tak seberapa nie

    ReplyDelete
  10. TAHNIAH menang contest tu ye..salam kenal

    ReplyDelete