Jejakku,ku jejakmu

Wednesday, December 22, 2010

Dimana perasaan itu.

Aku menyendiri,
Berpaling tapi tidak bersuara,
Memerhati tapi tak dihargai,
Mana letaknya perasaan itu???

Hinakah aku???
Bencikah kau denganku???

Ya,aku tidak mempunyai apa-apa,
Yang aku ada sekeping hati,
Tapi kau telah robekkan,
Hancur dan besarnya lebih kecil dari kuman.

Aku bukan manusia yang tiada perasaan,
Tapi patutkah kau menyumpah dengan kata-kata kesat,
Mana pergi keimanan kau,
Mana perginya kesabaran.

Jika aku ini dikatakan sial,
Lebih baik kau buang aku dari darah kau,
Jika aku kau panggil bala,
Layakkah kau dipertanggungjawab,

Hanya 1 persoalan yang aku ingin katakan,apa yang kau katakan hari ini ianya takkan padam dari hati dan perasaan aku...Bukan aku membenci tapi aku hanya mahu kau hargai..

No comments:

Post a Comment