Jejakku,ku jejakmu

Tuesday, October 2, 2012

5 bulan sudah

Syukur dah masuk 5bulan iols menjadi isteri kepada mr.darl dan 3bulan juga iols membeli pregnancy test yang hasilnya -ve(period iols teratur if lambat iols check okay).Tapi iols bersyukur ada ramai friend dibelakang iols yang sentiasa menyokong dan memberi kata semangat agar tidak berputus asa.Mungkin belum "rezeki" kami dalam masa terdekat nie.Doakan untuk weols.

Lately,iols sedang berfikir +ve agar nikmati kehidupan suami isteri.Kadang2 fikiran jahat sentiasa berbisik di telinga iols tapi iols perlukan extra kekuatan supaya iols tidak tergelincir dengan bisikan syaitan.

Biasalah orang melayu kita punya soalan semua mencengakam jiwa.Memang panas hati tapi buat apa nak balaskan sebab golongan yang selalu bertanya nie jeles dengan life kita koz boleh kita yang lamabat dapat "rezeki" pergi honeymoon sana sinikan di awal perkahwinan tanpa ada sekatan.
(ayat jaga hati)

Tapi sebelum uols nak tanya apa-apa berfikir la dahulu.Jangan buat iols menjadi tertekan dari uols sibuk cakap itu dan ini lebih baik uols berdoa untuk weols agar cepat dapat "rezeki" dariNya.I.allah if weols 'ada" weols akan inform khabar gembira agar semua happy.

Bohong kalo iols tak stress dengan soalan-soalan yang diberi tapi iols lagi stress kalau iols asyik memikirkan benda yang tak kunjung tiba dan mengabaikan mr.darl.So iols perlu enjoy dan sentiasa berfikir +ve agar anasir jahat itu tidak ada di dalam fikiran.

*kalau ada tips,inbox la.Setiap tips amat dihargai.

2 comments:

  1. semua yang terjadi tue ade hikmah sebaliknya cuma kita je tak tau ...so sabar dan berdoa jela yang mampu akak bgtau ye jgn putus asa...

    ReplyDelete
  2. baik kak fida....nie memang tengah berusaha habis nie...hehehehe

    ReplyDelete