Jejakku,ku jejakmu

Saturday, October 13, 2012

Letrik aku dan dia

Today iols nak cerita pasal eletrik yang berkait rapat dengan iols dan mr.darl.Uols confirm rasa benda nie tak lawak pown tapi bagi iols lawak koz weols adalah kontra sangat.Mana taknye mr.darl kalo tido dia akan pastikan ada cahaya terang benderang iols sangat tak boley tido ada cahaya makanya dia kena mengalah ye kalau tak iols akan tasbih kat telinga mr.darl sampai dia stress.

Yang kedua-iols sekarang suka tido kat ruang tamu koz bilik iols xde television
(xcukup kaya nak beli tv lebey) mr.darl kalau dia nak  tido bukan dia nak tutup tv.Dia biar je so makanya iols bangun tutup tv segala bagai ye.(itu iols yang pitam)

Yang ketiga-Kalau mr.darl balik lambat dia akan terang benderang rumah tu macam ada cahaya keimanan ye uols.Stress iols,dia bukan takut tapi habit ye uols.Kalau dah siap pasang lampu segala bagai mr.darl tutup takpe nie die boley baring sebelah iols dengan muka tak bersalah.Iols yang tidur nie bangun macam orang mengigau p switch off lampu semua.

Yang keempat-iols masuk toilet confirm akan bukak pintu sikit so xyah la nak pasang lampu tapi dia akan bangun switch on lampu tu."bak kata dia boleh nampak ke ke dlm bilik air tu"Hello ko nak kencing je kowt bukan ko nak cabut bulu pown dalam toilet tu.

Yang kelima-kalau iols masak tengahari,mr.darl akan datang switch on lampu pastu cakap "rimas bie tengok bb masak gelap".Itu iols musykil iols yang masak ke dia masak.Dia nak rimas kenapa langsung xde motif okay.Kalau bukak lampu time tengahari waktu masak confirm2 la iols rasa macam baru balik jogging dia punya peluh tak ingat.

Kesimpulannya,iols dengan mr.darl memang tak serasi berkenaan dengan eletrik nie.Dia adalah raja pembaziran tenaga sangat.
(mentang2 bapak awak TNB,sukaati je nak bazirkan eletrik jekan.)Kalau iols ada anak iols akan pastikan anak iols ikut perangai iols bukan mr.darl.So marilah kita jimatkan tenaga api supaya tiada pembaziran yang akan berlaku.

No comments:

Post a Comment