Jejakku,ku jejakmu

Thursday, September 27, 2012

Silent itu diam

Tengok tajuk pown dah taw topik apa untuk harini ye uols.Dalam satu situasi kita harus berdiam untuk menyelesaikan masalah maksudnye takkan api kena lawan dengan api haruslah merebakkan uols tapi silent buat kita menjerut batang leher sendiri.Mana taknya,orang akan menokok tambah cerita koz dia xtaw keadaan sebenar.Why la ayat "berdiam itu lebih baik" masih nak digunkan bagi iols dah xboley pakai.So  iols nak nasihatkan if uols perlu bercakap suarakan sahaja masalah supaya apa yang berada di dalam minda.Xyah nak takut sangat la.Helllo uols xtakut  ke manusia2 lain akan gunakan kelemahan  diam diri uols untuk tembak uols bila2 sajork demi kepentingan diri.So uols boley pikir guna otak samaada perlu berdiam diri ketika ada masalah atau uols perlu bersuara untuk tegak keadilan.Dalam konsep ini uols perlu bertegas untuk menyelesaikan 1 masalah bukan berdiam untuk mengelakkan masalah.

2 comments:

  1. saya diam bila bersedih..bila ada masalah lebih suka menyendiri. tapi dalam situasi macam ni harus la bersuara utk menegakkan kebenaran

    ReplyDelete
  2. betul sis,
    diam boleh bunuh kita anytime.Sebab tu kita kena suarakan apa yang ada di dlm akal fikiran supaya masalah itu tak merebak menjadi besar.

    ReplyDelete