Jejakku,ku jejakmu

Thursday, August 21, 2014

JASADMU DIKENANG MH17

Harini semua rakyat malaysia pasti bersedih.
Memberi penghormatan terakhir kepada jenazah MH17.
Perit pilu sayu semua bercampur menjadi 1 adunan.
Hati aku robek.
Cuba bertahan tetapi akhirnya juraian airmata ini mencurah.
Aku tak berdaya.
Manakan tidak melihat anak kecil ini.
Ye,anak kecil ini.

 

Hati aku robek bagaikan ditusuk dengan pisau berkali2.
Anak ini yang tidak tahu apa erti sebuah perpisahan.
Tapi aku kagum,seorang sahabat almarhum.
Iye,dia adalah sabahat bukan kawan.
Kenapa aku cakap begitu.
Dengan rela hati mendukung anak itu
untuk sembahyang jenazah bersama2.
Mampukah aku menjadi seperti dia????
Mungkin masih ada segelintir sahabat begini.
1 dalam seribu.
Anak ini terlalu naif dan keliru apa yang terjadi.
Tapi aku mendoakan dia akan membesar dan menjadi anak
yang bijak serta soleh yang akan faham situasi ini
satu hari nanti.
Berikan dia kekuatan yang hebat untuk isteri almarhum
agar beliau tenang hadapi hari yang mendatang.


Melihat dari gambar ini,terpacar sebuah kegembiraan.
Kebahagiaan yang diharapkan.
Tapi dugaan yang mendatang.
Semoga isteri almarhum tabah dan mampu mengalas tanggungjawab
untuk membesarkan anak yang diamanahkan olehNYA.
Sampaikan rindu beliau hadirlah mimpi sang suami.
Agar isteri ini serta anak mampu melepaskan rindu.



































No comments:

Post a Comment